Tuesday, October 26, 2010

Faktura !


Dette blir en lang post, men på norsk x) Jeg hadde bursdag for noen dager siden, og gjett hva jeg fikk i gave.......En MAC! Jeg kan skrive Japansk på den, både Hiragana og Katakana :D Thank you mom, dad and Willy! Macen min har foresten fått et navn, Kazuki :) Hans fulle navn er Kazuki Kazehaya Kato! De siste ukene har gått utrolig fort. husker ikke hvor lenge siden det er siden jeg blogget, men poenget mitt er at det er snart jul :D (Jeg syntes julen starter 1.desember! ) Og jeg drar til USA den 18. desember, da drar jeg til San Francisco som ligger i California, med Betine (bestevennen min) ! Jeg og Betine i USA, det blir kult! Vi skal bo hos tanta og onkelen min. (Btw, pappa skal være med) Da skal vi gå på Krisy Kream everyday! :D
Et helt annet tema, her om dagen var Betine og jeg på kino. Vi var på Eldorado i Oslo.. Når vi satt oss ned la vi merke til at vi var omringet av fjortis gutter... De snakket under hele filmen og de begynte å høre på musikk.. De ble nesten kastet ut men de fikk bare en advarsel. Når filmen var ferdig reiste alle seg opp, men de ungene skulle så fort som mulig ut av kinoen så de begynte å dytte. Det endte med at jeg falt oppå en av armholde dingsenene som er på stolene, jeg fikk armedingsen i ribbeinet og det værste var at to av g
uttene falt over meg igjen... Tredobbling av vekten... Så nå har jeg veldig vondt i ribbeinet mitt :P

Tilbake til overskriften, Jeg fikk noen fakturaer fra Explorius :D Den første skal betales før 5. november, jeg ble så glad! :) Nå venter jeg bare på alle papirene :) Jeg har hørt at det er "Pain in the ass" å fylle de ut, men for å være helt ærlig... Jeg gleder meg til å få dem :) Håper virkelig vertsfamilien min bor i nærheten av en storby :)

Jeg skrev at jeg sleit med å kunne de 5 første tegnene i Hiragana, men nå kan jeg alle! :D tror det er 46 tegn.. pluss at jeg kan 20 katakana.. Stolt *.* (Jeg trodde jeg ville slite skikkelig med å huske dem...) jeg har gått på japansk kurs lenge nå og jeg begynner å lære en del :) Det som er bra er at jeg syntes det er morsomt å lære Japansk, det er sikkert fordi jeg er så gira på å dra dit :P Jeg har begynt å blande spansk med japansk... uff da :P Heldigvis trenger jeg bare et år med spansk ;) (Neste år så er jeg i et fremmedspråklig land det tels som et år ;D)

Jaja, dette ble en lang post :)

2 comments: